bazbo – de wereld van Bas Langereis

Bas Langereis leest u voor!

16-11-2017

B-log: 18 t/m 24 november 2017

Filed under: B-log 2017 — bazbo @ 07:54

Vrijdag 24 november: Mosae Zappa festival in Heerlen
Pas acht uur echt wakker en uit bed. Ik heb goed geslapen. Mooi. Koffie, krant. Eind van de ochtend is De Zoon er. We lopen naar het station en pakken de trein. De rit gaat via Zutphen en ’s Hertogenbosch naar Heerlen. Onderweg een klein beetje tegenslag en vertraging, zodat we tegen een uur of vijf op het station de OV-fietsen kunnen ophalen. Even puzzelen hoe de automaat werkt, maar het lukt. Het is nog geen tien minuten fietsen naar het hotel. Onze driepersoonskamer is zeer ruim en comfortabel. We nemen een welkomstdrankje en fietsen dan weer naar het centrum. We ontmoeten Jessica, JP en Hasi in een café en met z’n zessen gaan we eten in een Grieks restaurant. Acht uur zijn we in café Bluff voor de aftrap van het Mosae Zappa festival. Er is redelijk volk en gelukkig rookt niemand meer binnen. Antoine Putz en Remko Serban spelen als Zapcoustic twee setjes met meezingZappa. En het is nog vermakelijk ook. Tussendoor jenst Tim allerlei FZ-werk door het café en het zal niemand verbazen dat het pas een uur is als we terug zijn in de hotelkamer. Beetje nat van wat regen, dat wel.
Muziek vandaag: 1999 (Robert Fripp), Country Airs (Rick Wakeman), Rosetta (Vangelis)

Donderdag 23 november:
Nee, heel goed geslapen heb ik niet. Vanaf drie uur veel wakker geweest. Het kost me wat moeite om op gang te komen. Verder geen gedoe. Op de werkplek ligt van alles. Tussen de middag wandel ik door bos en veld. In de middag handel ik alles wat er op de werkplek ligt verder af. Om kwart voor zes ben ik thuis. Daar bereid ik avondeten voor. De Zoon komt mee-eten, want ik heb veel (klieken) en het moet op. Hij is er al om zeven uur. De Vrouw is er een half uurtje later en we nassen alles weg. Afwas is ook weer snel gedaan en vanaf half negen neem ik twee uur de tijd om te lezen en te luisteren voordat ik naar bed ga.
Muziek vandaag: Freeze Frame (Godley & Creme), Impressions (Lunatic Soul), The King Is Dead (Robert Fripp & The League Of Gentlemen)

Woensdag 22 november:
Zeven uur uit bed. Half negen wandel ik naar de Kap. Daar doe ik de laatste dingen aan een artikel voor een wijkkrant dat ik heb geschreven. Half tien ga ik weer naar huis. Koffie met De Vrouw. Vervolgens wandel ik naar de biowinkel voor wat boodschapjes. Nog meer koffie. Klussen in huis. We lunchen. Ik maak een mail naar de aannemer en stel een boel vragen over de offerte die hij heeft gestuurd betreffende de renovatie van onze badkamer. Ook tref ik wat voorbereidingen voor avondeten. Halverwege de middag ga ik een rondje hardlopen. Het gaat niet goed. Na nog geen tien minuten heb ik nogal kramp. Veel wandelpauzes. Niet erg. Thuis ga ik verder met avondeten. Tussendoor is De Vrouw van alles aan het regelen en het ziet ernaar uit dat we onze zomervakantieplannen drastisch gaan veranderen. Meer daarover als het allemaal wat zekerder is. Half zes zitten we aan tafel. Biobietenquinoaburgers, schorseneren in blauwekaassaus, salade van bosui, komkommer, tomaat en feta, plus lamsbiefstukken. Ik was af en ruim afval weg. Dan ga ik uitgebreid lezen en luisteren en om tien uur lig ik in bed.
Muziek vandaag: Highway To Hell (AC/DC), de eerste show van 10-29-77 uit de doos Halloween 77 (Frank Zappa), Three Piece Suite (Gentle Giant)

Dinsdag 21 november:
Vermoeid. Ik word lastig wakker. Maar leven we nog. De hevige regen van gisteren lijkt voorbij. Waarom typ ik dit? Omdat vandaag gaat zoals zo veel dagen. Ik werk. Tussen de middag wandel ik door het bos. ’s middags werk ik. Om kwart voor zes ben ik thuis. Het avondeten wordt een ferme chili, haha! De Zoon is er om kwart over zeven en De Vrouw tien minuten later. We eten de boel zo goed als op. Ik was af, ruim afval weg en heb dan nog wat tijd om te lezen en te luisteren. Kwart over tien ben ik echt klaar voor vandaag.
Muziek vandaag: Let There Be Rock (AC/DC), From Silence To Somewhere (Wobbler), Harbour Of Tears (Camel)

Maandag 20 november:
Slapen gaat goed. De reis naar de werkplek, ondanks wat vertraging, ook. Daar van alles te doen. Ik doe het. Tussen de middag wandel ik door veld, bos en regen. Ik heb natte sokken. De rest van de middag loop ik op sokken door het kantoor. Aan het eind van de middag zijn mijn sokken droog. Om kwart voor zes ben ik thuis. Met natte sokken. Ik maak avondeten door een stoemp van aardappel, bataat, ui en wortel te monteren. Erbij een salade van komkommer, bosui, tomaat en feta. Als De Vrouw om kwart over zeven bijna thuis is, bak ik kipworsten. Kwart voor acht zitten we aan tafel, eten we fiks en praten we goed bij. Om negen uur is alles opgeruimd en afgewassen en heb ik een uurtje om te lezen en te luisteren.
Muziek vandaag: Sketches Of Brunswick East (King Gizzard & The Lizard Wizard with Mild Neon Club), Harbour Of Tears (Camel), Earthbound (2017 remaster) (King Crimson)

Zondag 19 november:
Ik sta op om acht uur. Koffie, webstek. Ik lees. De Vrouw slaapt uit. Dan drinken we samen koffie. Ook nemen we de offerte voor de badkamerrenovatie door. Er is nog wel wat aan te vullen en te corrigeren. Niet erg. Ik haal broodjes bij de Turkse bakker in de straat. De Zoon is er om half een. We lunchen. Ik was af, doe nog wat klussen in huis. Ook haal ik bij de Turkse supermarkt in de straat wat boodschappen. De Zoon komt zijn laatste wasgoed brengen. Ik lees het boek van David Weigel uit. Mooi werk, al ontbreekt er natuurlijk van alles in zijn relaas over progressive rock. Persoonlijk mis ik Camel, het werk van Pink Floyd na 1974 en niet te vergeten Traffic. Vier uur zijn Heidi en Auke er even. Auke brengt het kostuum terug dat hij van mij heeft geleend. Als dank krijg ik een muziekbon van de plaatselijke platenboer. Dat is heel lief en had niet gehoeven! Dank, dank. We kletsen fijn bij. Half zes zijn we weer alleen en ga ik avondeten maken. Eenvoudige hap. Ik prepareer een salade van bosui, komkommer en framboos, maak knoflookyoghurtmayo en bak lamsshoarma. Toe is er worteltaart, pistacherolletjes en Turks fruit. Ook nemen we iets van de bijzondere chocolade die De Vrouw gisterenavond van de wintermarkt heeft meegenomen. Ik was af, breng afval weg en ga een ronde hardlopen. Het gaat wat moeizaam, maar ik red het toch goed. Aanvankelijk is het wel koud, maar na een minuut of wat heb ik daar geen last van. Thuis heb ik nog tijd om wat te lezen en te luisteren. Zo begin ik in Moederland (Paul Theroux). Tien uur ga ik slapen.
Muziek vandaag: At Lincoln Cathedral (Rick Wakeman), Question And Answer (Pat Metheny, Dave Holland & Roy Haynes), Lunatic Soul I (Lunatic Soul), Portraits (So Long Ago, So Clear) (Vangelis), het derde plaatje van More Than A Dream – The Dream Complete (Unitopia), Lunatic Soul II (Lunatic Soul)

Zaterdag 18 november:
Het is acht uur. Ik ben wakker en ga uit bed. Koffie, krant, klussen. De Vrouw is ook redelijk op tijd op. We drinken koffie. Dan gaat zij aan de slag met hotels en treinen boeken voor eind maart. Ik wandel naar de biowinkel voor de nodige boodschappen en daarna nog een keer naar de markt. De Zoon komt lunchen. De Vrouw gaat met een collega naar de wintermarkt bij paleis Het Loo. Ik brand (voor de tweede keer) de rest van de shows van Halloween 77 (Frank Zappa). Nu doet alles het wel. De Zoon komt zijn wasgoed brengen. Zijn eigen wasmachine staat tijdelijk in zijn woonkamer, vandaar. Ik zet de was aan. Dan wandel ik (door de regen) naar een supermarkt voor de laatste dingen. Weer terug doe ik klussen, werk ik de webstek bij. Dan maak ik een plan voor de hap voor mijzelf. Laatste restje rundersaucijzen in de pan met uitje en tomaat, vervolgens eieren erbij en het wordt een boeiende omelet. Niet, dus. De Vrouw is op tijd thuis en heeft nog onvoldoende gegeten. Geen probleem: ander plan. Ik bak spekjes en de chipolata, gooi er een heleboel uienringen bij, beetje suiker, laurierblad, peper, piment, bouillon, witte wijnazijn en na twintig minuten is de uiensoep klaar. Brood met gezouten boter erbij en aan tafel. Toe is er worteltaart. Half acht ziet de eetkamer eruit of er nooit iets heeft plaatsgevonden en ga ik lezen en luisteren. Elf uur is het weer welletjes en ga ik slapen.
Muziek vandaag: Blue Maquins (Anouar Brahem), Obscured By Clouds (Pink Floyd), Legend (Clannad), L (Godley & Creme), Letter From Home (Pat Metheny Group) de tweede show van 28 oktober 1977 uit de doos Halloween 77 (Frank Zappa), Another Green World (Brian Eno)

• • •

Geen reacties »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.