bazbo – de wereld van Bas Langereis

Bas Langereis leest u voor!

10-03-2015

B-log: 7 t/m 13 maart 2015

Filed under: B-log 2015 — bazbo @ 12:49

Vrijdag 13 maart:
Gaat het goed? Het gaat goed. Geen druk meer op mijn hoofd (beetje nog), maar weer opgewekt en rustig. Snelle bus, dus iets na half acht al op het werk. Veel te doen en af te maken. Tussendoor pauze en naar buiten. De zon schijnt nog steeds en de wind is kil.

012 150313 Schaarsbergen 013 150313 Schaarsbergen

Ik krijg een heleboel werk af, ook allerlei plotse dingen. Eigenlijk lig ik geweldig mooi op schema. Nog maar een paar dingen liggen er nog en die zijn voor volgende week. Thuis heeft De Vrouw pompoensoep gemaakt en schnitzels gebakken. Die eten we op. Behalve de pompoensoep, daar blijft nogal wat van over. Er is post voor me geweest: de PROG én twee boekbestellingen: Hang on to a dream – The story of The Nice (Martyn Hanson) en The show that never ends … encore (Forrester, Hanson & Askew). Voorlopig weer genoeg leesvoer, dus. Maar Daevid Allen is dood. Het grijpt me aan. Snel hardlopen. Drie maal vier minuten, het lijkt steeds makkelijker te gaan. De rest van de avond breng ik door aan de keukentafel. Ik ga niet eens heel laat naar bed.
Muziek vandaag: I See You (Gong), instrumentaal bonusplaatje bij Music inspired by The Times And Lives Of Scrooge (Tuomas Holopainen)

Donderdag 12 maart:
Niet mistig, wel koud. En zonnig. Op het werk alles oké. Tussen de middag loop ik een rondje. Mijn jas moet wel dicht, want de wind is koud.

006 150312 Schaarsbergen 007 150312 Schaarsbergen

008 150312 Schaarsbergen 009 150312 Schaarsbergen

010 150312 Schaarsbergen 011 150312 Schaarsbergen

Normale tijd thuis. Alles normaal. Heel normaal. Behalve dan de dis die De Vrouw heeft geprepareerd: pasta met een saus van ui, witloof, ham en banaan, met daarnaast salade van meloen en tomaat. Ik mag de varkenshazen braden. We eten alles op. Ik voel druk op mijn hoofd, vooral rechtsvoor. Geluid doet me weer eens zeer. Na het eten lees en luister ik wat, maar aandachtig zijn lukt niet goed. De genadeloze pieptoon overheerst en de pijn in mijn kop lijkt erger te worden. Vroeg naar bed. En Terry Pratchett is dood.
Muziek vandaag: Music inspired by The Times And Lives Of Scrooge (Tuomas Holopainen), The Road To You (Pat Metheny Group)

Woensdag 11 maart:
Mistig. Toch op tijd op het werk. En op tijd weer weg. Middagje vrij. Mooi weer. Boodschappenrondje langs supermarkt, klerenwinkel, boekhandel en nog een supermarkt. Bij de boekhandel De eeuw van mijn vader (Geert Mak) en het boekenweekessay en -geschenk ingeslagen, plus de kassa ontregeld met boekenbonnen, zodat ik contant moet betalen. Eten maken: ovenschotel van pastinaak, wilde spinazie, spekjes, ui en Turkse schapenkaas, plus rosbieffiletlapjes en salade van veldsla, komkommer, bosui en tomaat. Eten opeten. Hardlopen. Gaat lekker. Lezen en luisteren. Naar bed. Beetje kortaf, niet?
Muziek vandaag: Fall In Love With The World (United Progressive Fraternity), bonusplaatje bij The Grand Experiment (The Neal Morse Band), Hand.Cannot.Erase. (Steven Wilson)

005 150311 Schaarsbergen

Dinsdag 10 maart:
Zowaar, ik ben op tijd op. De reis verloopt voorspoedig en ik ben ruim op tijd op het werk. Daar kan ik verder met orde op zaken stellen en werkzaamheden afhandelen. Tussen de middag loop ik door de zon, met mijn jas open. Het is prachtig buiten.

001 150310 Schaarsbergen 002 150310 Schaarsbergen

003 150310 Schaarsbergen 004 150310 Schaarsbergen

Ook de rest van de dag verloopt voorspoedig en ik ben om zes uur weer thuis. De Vrouw heeft een ovenschotel van gehakt, ui, tomaat, pastinaak en bosui klaar, met daarnaast een fruitsalade van nectarine, pruim, rozijn en meloen. Ik handel wat mail af en we zien het journaal. Dan ga ik aan de keukentafel zitten.
Muziek vandaag: The Grand Experiment (The Neal Morse Band)

Maandag 9 maart:
Verhip, ik verslaap mij en ben pas om zes uur uit bed. Ik ga het niet redden om half zeven de deur uit te redden. Zeker niet als ik ook nog poep moet opvangen. Nou ja, dan wordt het een half uurtje later. Ik vang poep op en verpak het op de bedoelde wijze; De Vrouw zal het vandaag in het ziekenhuis afleveren. De bus die ik wél heb, heeft nog vertraging ook, waardoor ik pas na half negen op de werkplek arriveer. Vandaag ben ik volop bezig orde in chaos te scheppen; vorige week lukte het me niet om overzicht te krijgen en was ik warrig. Nu lukt het beter. Ik heb nog niet alles af, maar weet nu wel concreter wat ik allemaal nog moet doen. Het voelt rustiger. Echt pauze neem ik niet en ik loop ook niet naar buiten. Thuis maak ik eten. Het wordt een schotel van Marokkaanse kruiden, kiphaasjes, knoflook, peper, aubergine en rode ui, met daarnaast een salade van veldsla, bosui, tomaat, komkommer en groene asperges. Het valt allemaal goed uit en het gaat zo goed als op. Dan is het al kwart over acht, maar De Zoon en ik gaan nog hardlopen. Drie maal vier minuten en het gaat me zeer makkelijk af. Het laatste uurtje van de dag lees en luister ik nog iets.
Muziek vandaag: Rocks the West (California Guitar Trio), Secret Story (Pat Metheny)

Zondag 8 maart: Rotterdam
Lekker laat op. Om kwart voor twaalf wandelen we langs de Leuvehaven. We brunchen bij een tentje in de Witte de Witstraat. Dan gaan we verder langs de Wijnhaven naar de Oude Haven. Op een zonovergoten terras drinken we wat. Daarna lopen we naar de Markt. We passeren de Kubuswoningen en komen weer bij de Markthal. Nog even rondkijken aldaar en dan pakken we om 15.00 uur de trein naar Rotterdam CS. Vanaf Amersfoort moeten we met een bus (nog steeds werkzaamheden aan het spoor) en uiteindelijk zijn we om kwart voor zes thuis. Tas uitpakken, even zitten en dan het restant van de Chinees opwarmen en opeten. Ik kan nog wat lezen en luisteren, maar ga vroeg naar bed, want zeer moe. Rotterdam is de moeite van het bezoeken waard.
Muziek vandaag: Yesshows (Yes)

Zaterdag 7 maart: Naar Rotterdam
De Vrouw en ik staan vroeg op, zeker gezien het feit dat het zaterdag is. Het wordt een weekend weg. We stallen de fiets op het treinstation en nemen de bus naar Arnhem. Daar pakken we de trein naar Utrecht en vervolgens die naar Rotterdam. (Er wordt gewerkt aan het spoor tussen Apeldoorn en Amersfoort, vandaar.) Eerste doel: de Mascolori-winkel. Ik koop er maar liefst twee paar schoenen (toe maar). Een schitterend jasje laat ik hangen, want dat valt buiten het budget. Betalen met cadeaubonnen kan niet, dus dan maar contant (pinnen). We nemen een tram via het CS naar de Zoposhop. Daar koopt De Vrouw een hoesje voor haar telefoon en laat ze zich voorlichten over de nieuwste modellen. De wandeling gaat verder en we passeren een mal muziekzaakje. Ik koop de Japanse cd-versie van Yesshows (Yes) en dat voor acht neuro. In een Belgische broodzaak bestellen we een lunch. Dan slenteren we naar de Markt en de Markthal. Leuk om te zien; het is er redelijk druk, maar we kunnen overal goed bij. Vervolgens gaat de tocht verder langs de Oude Maas naar de Leuvehaven. Daar is ons hotel. We hebben een kamer op de elfde verdieping met goed uitzicht op de Maas, de Erasmusbrug en het gebouw Rotterdam. Als de tas is uitgepakt, lopen we naar de Witte de Wittstraat en het Museumpark. In Café ZZ (Zondebok en Zwarte Schaap) drinken we iets en daarna doen we ons tegoed aan zeer smakelijke voedingsstoffen in Turks restaurant Nazar: garnalen en courgettepannenkoekjes vooraf, lamshaas met gebakken groente, salade en gegrilde groente als hoofdgerecht en toe baklava. Zo! We gaan langs de verlichte Leuvehaven terug en drinken nog wat in de hotelbrasserie. Om elf uur zijn we in onze kamer. Ik neem (te laat) mijn medicijnen en we gaan naar bed.
Muziek vandaag: Natural States (Lanz & Speer)

• • •

Geen reacties »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.